اعزام 24 دانش‌آموز کردستانی به بخش آوایی مسابقات قرآن دانش‌آموزی
کد خبر: 3338878
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰

اعزام 24 دانش‌آموز کردستانی به بخش آوایی مسابقات قرآن دانش‌آموزی

گروه فعالیت های قرآنی: رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان کردستان از اعزام 24 دانش‌آموز کردستانی به بخش آوایی سی و هفتمین مسابقات قرآن دانش آموزی در روز 14 مردادماه خبر داد.

حسین عبدالملکی، رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد:  24 دانش‌آموز کردستانی به بخش آوایی سی و هفتمین مسابقات قرآن دانش آموزی در روز 14 مردادماه اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان برتر رشته‌های آوایی با محوریت مبانی کلام وحی به مرحله کشوری سی‌وسومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز، می‌شوند، افزود: این دوره از رقابت های قرآنی در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ، اذان و مداحی به مدت شش روز با یکدیگر به رقابت می‌پردزاند.
عبدالملکی با بیان اینکه مرحله کشوری این دوره از مسابقات در بخش آوایی 14 تا 19 مردادماه به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار می‌شود، اعلام کرد: دانش‌آموزان مقاطع اول و دوم متوسطه در دو گروه دختر و پسر به این مسابقات اعزام خواهند شد.
وی به اعزام 24 دانش‌آموزان از 14 مرداد ماه به مشهد مقدس جهت شرکت در بخش آوایی مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز اشاره کرد و افزود: همچنین کاروان دختران نیز با حضور 13 متسابق در رشته‌های قرائت ترتیل، تحقیق و حفظ در سطوح مختلف از 19 مرداد تا 24 همین ماه در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) به رقابت خواهند پرداخت.
رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان کردستان در پایان از کسب دو رتبه برتر کشوری در مرحله شفاهی سی و سومین دوره مسابقات قرآنی یادآور شد: در رشته نهج البلاغه رتبه چهارم و در رشته صحیفه سجادیه رتبه پنجم را کسب کردیم.

captcha