پوشش طرح ۱۴۴۹ توسط ۱۴ شبکه رادیویی و تلویزیونی/ استقبال چشمگیر نهادهای قرآنی
کد خبر: 3326414
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
لیایی خبر داد:

پوشش طرح ۱۴۴۹ توسط ۱۴ شبکه رادیویی و تلویزیونی/ استقبال چشمگیر نهادهای قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر طرح ۱۴۴۹ قرآن، کتاب زندگی گفت: هفت شبکه تلویزیونی یک تا پنج، آموزش و شبکه قرآن و معارف سیما و هفت شبکه رادیویی ایران، جوان، قرآن، رادیو فرهنگ، رادیو تهران، گفت‌وگو و غیره برای اولین بار این برنامه را پوشش می‌دهند.

احمد لیایی، دبیر طرح 1449 قرآن، کتاب زندگی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: این طرح قرآنی در راستای هشت دوره گذشته آن امسال نیز بحث سوره یاسین را به‌عنوان موضوع اصلی این طرح قرار داده است و ابعاد مختلفی چون ابعاد ظاهری و باطنی در بحث ظواهر قرآنی چون قرائت، تجوید و حفظ و موارد باطنی چون تفسیر، مفاهیم و ترجمه‌اش مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه استقبال از سوی نهادهای قرآنی امسال خیلی بهتر از سال گذشته بوده است، ادامه داد: همچنین هفت شبکه تلویزیونی یک تا پنج، آموزش و شبکه قرآن و معارف سیما و هفت شبکه رادیویی ایران، جوان، قرآن، رادیو فرهنگ، رادیو تهران، گفت‌وگو و غیره برای اولین بار این برنامه را پوشش می‌دهند و از این حیث در سطح پوشش رسانه ملی بی‌نظیر است.

لیایی اظهار کرد: علاوه بر این شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، نهادهای فرهنگی و قرآنی چون ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، سازمان دارالقرآن، سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، خانه کارگر، سازمان زندان‌ها و وزارت آموزش و پرورش و ... در این طرح مشارکت جدی دارند و امیدواریم امسال از حیث شرکت‌کننده به‌ویژه در کلاس‌هایی که به‌صورت حضوری توسط برخی از این نهادها برگزار می‌شود بتوان شرکت‌کنندگان بیشتری را در ‌این طرح داشته باشیم.

تأثیرگذاری حضور مردم در کلاس‌های این طرح

دبیر طرح 1449 قرآن، کتاب زندگی بیان کرد: نحوه استقبال مردم در این طرح‌ها معمولاً چند نوع است یکی حضور در مسابقات پیامکی که این مورد توجه جدی نیست بلکه قصد داریم تا متقاضیان بیشتر در کلاس‌های قرآن شرکت ‌کنند زیرا این کلاس‌ها تأثیرگذارتر هستند چون در طول یک، دو تا سه ماه مردم با محوریت سوره یاسین با قرآن انس می‌گیرند و ابعاد مختلف آن را مورد توجه قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: سوره یاسین نیز سوره‌ایست که از طرف ائمه معصومین(ع) تأکید شده است که به‌ویژه صبح‌ها این سوره خوانده شود و هنگامی‌که مردم این سوره را حفظ شوند قطعاً تأثیر بیشتری خواهد گذاشت. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تلویزیون و همچنین مکتوب و ... در این طرح نام‌نویسی کنند.

لیایی با اشاره به اینکه این سوره دارای 83 آیه است، اظهار کرد: این طرح قرآنی 78 روز به طول می‌انجامد و به طور میانگین روزی یک آیه هر فردی می‌تواند حفظ کند با توجه به اینکه برخی از آیات این سوره به‌ویژه در آغاز آن کوتاه است.

دبیر طرح 1449 قرآن، کتاب زندگی اضافه کرد: سعی شده است امسال در برپایی این طرح نوآوری داشته باشیم که یکی از آنها حضور کاروان قرآنی سیار که با اجرا و تهیه‌کنندگی اقبال واحدی در استان‌هاست که مورد توجه علاقه‌مندان شهرستانی واقع شده است که این مراسم با حضور و استقبال مسئولان شهرستانی، لشکری و نظامی آن استان و خیل عظیمی از مخاطبان همراه بوده است.

نوآوری در اجرای برنامه استودیویی طرح قرآنی 1449

وی ادامه داد: حتی برخی از شهرستا‌ن‌ها از دو روز قبل برای حضور این کاروان قرآنی سیار اعلام آمادگی می‌کند که بهترین مکان شهر را با بهترین امکانات با توجه به اینکه زمان پخش برنامه طی ساعات روزه‌داری مردم در اختیار کاروان قرار دهند.

لیایی عنوان کرد: بحمدالله این کاروان مورد توجه جدی مردم قرار گرفته است هرچند در روزهای ابتدایی حضور این کاروان سیار را پیشنهاد دادم فکر نمی‌کردم اینگونه مورد توجه واقع شود اما اینگونه که پیشرفته است می‌بینیم که توجه مردم به قرآن بیش از آن چیزیست که فکر می‌کنیم.

دبیر طرح 1449 قرآن، کتاب زندگی با اشاره به اینکه در هر شهری که این کاروان حضور پیدا می‌کند تعداد حفاظ قرآن بیش از تصور ما است، تصریح کرد: در هنگام اجرای این برنامه و به‌دلیل محدودیت زمان به صورت نمادین به چند نفر از آنها جوایزی اهدا می‌شود و به سایر حافظان نیز طی زمان مشخصی هدایایی اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: رسانه ملی قدم کوچکی در معرفی و شناساندن این چهره‌ها به مردم در این طرح توانسته بردارد. همچنین از حیث برنامه داخل استودیو در تهران هم این برنامه دارای تنوع خوبی از نظر دکور، از جهت مسابقات داخل استودیو که شامل دو مسابقه یکی تلفنی و یکی مسابقه بین مؤسسات قرآنی که هر روز انجام می‌شود داشته است که به این نوآوری‌ها پس از ماه مبارک رمضان افزوده می‌شود.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک مدیرموسسه قرانی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ - ۱۰:۰۷
0
0
باسلام-برادر من وقتی شما به موسسه ای مثل موسسه من که حدود 500 قرآن آموز داره فقط دوسهمیه با بودجه اندک 1449 میدید ، چطور تو رسانه ها اعلام میکنید استقبال چشمگیرنهادهای قرآنی و یا حضور مردم در کلاسها-اصلا مربی انگیزه ای داره سرکلاس بره -در طرح 1448 که سال 93 اجراشدوشما مبالغ حمایتی اندک وناچیزاونرو در سه قسط طی 9 ماه پرداخت کردیدواقعا خیلی تاثیرداشت؟کمی بنشینیدو فکرکنیدوبیشتر نظارت کنید
captcha