تدوین منشور تأسیس مدارس جامع محیط زیستی/ اعلام آمادگی در برپایی کارگاه‌های محیط زیستی در حوزه‌های علمیه
کد خبر: 3005326
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۷
درویش خبر داد:

تدوین منشور تأسیس مدارس جامع محیط زیستی/ اعلام آمادگی در برپایی کارگاه‌های محیط زیستی در حوزه‌های علمیه

گروه سلامت: مدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از تفاهم با وزارت آموزش و پرورش در تأسیس مدارس جامع محیط زیستی در مقاطع مختلف تحصیلی خبر داد.

 محمد درویش، مدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از تدوین منشور تأسیس مدارس جامع محیط زیستی خبر داد و عنوان کرد: سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با توجه به تفاهمی که با وزارت آموزش و پرورش در اسفند ماه 92 در رابطه با تأسیس مدارس محیط زیستی داشت به تدوین منشور تأسیس این مدارس کرده اقدام است.

وی هدف از تاسیس این مدارس را آموزش دانش آموزان برای زندگی در کنار طبیعت خواند و تصریح کرد: تلاش سازمان حفاظت از محیط زیست این است که بتوان به نحوی از پیش دبستانی تا دیپلم شرایط تحصیلی دانش آموزان را به تفکیک 31 استان خود تغییر داده تا آنها بتوانند با توجه به ویژگی های اقلیمی و تنوع گونه ای که وجود دارد بهترین راه زندگی در کنار طبیعت را بیاموزند.

درویش افزود: این توانایی که از آن به عنوان سواد محیط زیستی یاد می شود به نحوی است که هم طبیعت سرزمینی حفظ شده و هم اینکه معیشت دانش آموزان تضمین می شود.

تأکید رهبر معظم انقلاب بر آموزش کودکان
وی یاد آور شد: سازمان حفاظت از محیط زیست در تلاش است کودکان این سرزمین علاوه بر سواد علمی، توان اکولوژیک هم داشته باشند که خوشبختانه مقام معظم رهبری نیز بر این نکته اشاره و بر آموزش کودکان در راستای حفاظت از محیط زیست تأکید کردند.

مدیر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان ضمن اشاره به نقش مهم دین اسلام در حراست از منابع طبیعی خاطر نشان کرد: با توجه تفاهم های خوبی که با ائمه جمعه انجام شده است و تأکیدی که دین اسلام بر حفاظت از محیط زیست و حراست از آن دارد این سازمان آمادگی دارد کارگاه‌هایی را در رابطه با محیط زیست در حوزه های علمیه برگزار کند.

captcha