آزمون مراکز تخصصی حوزه برگزار می‎شود
کد خبر: 3000099
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰

آزمون مراکز تخصصی حوزه برگزار می‎شود

گروه اجتماعی: آیت‎الله حسینی بوشهری از برگزاری آزمون مراکز تخصصی حوزه در اردیبهشت ماه سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت‌الله  سید هاشم حسینی بوشهری امروز در نشست خبری خود در قم گفت: جریان توسعه دروس تخصصی از ضروریات دنیای امروز است که از 20سال پیش این روند در حوزه آغاز شده است.
وی افزود: این جریان توسعه از ابتدای دهه هفتاد در حوزه با محوریت تفسیر قرآن آغاز شد و امروز در رشته‎ها و گرایشهای مختلف نیز دنبال می‌شود که این روند با ترغیب‎های مقام معظم رهبری و مراجع عظام نیز همراه بوده است.
مدیر حوزه‎های علمیه کشور با ذکر این مطلب که هم اکنون 42موسسه و مرکز تخصصی با 29 رشته تخصصی در حال فعالیت است، گفت: هم اکنون 19 انجمن علمی دربدنه حوزه تشکیل شده است که در آینده نیز قطعا توسعه خواهد یافت.
حسینی بوشهری اظهارکرد: در یک دوران، به شیخ مفید جامع منقول و معقول می گفتند ولی باید توجه داشت که علوم به گستردگی امروز نبود و امروز متخصص شدن در همه علوم کار بسیار سختی است و ما باید طلابی برای رشته های مختلف تربیت کنیم.
وی با اشاره به پذیرش امسال مراکز تخصصی در حوزه گفت: هم اکنون پذیرش مراکز تخصصی با فراگیری  1060 نفر در سطح دو و 1936نفر در سطح سه انجام می شود؛ و هم اکنون 1950نفر در سطح 2 و 3920نفر در سطح سه از این مراکز فارغ التحصیل شده اند.
وی با اشاره به توسعه آموزش مجازی در حوزه بر لزوم حفظ فضای ملموس و حضور طلاب در کلاس درس مراجع در سطوح عالی تاکید کردو گفت: آزمون تخصصی مراکز حوزوی 18اردیبهشت ماه سال آینده به شکل متمرکز در 13استان برگزار می شود و طلاب تا 25فروردین ماه نیز مهلت دارند برای شرکت در این آزمون اعلام آمادگی کنند.

captcha