امیدهایی که از کلام مقام معظم رهبری درباره محیط زیست شکوفا شد
کد خبر: 2961923
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۹
درویش از دیدار با رهبر انقلاب می‌گوید؛

امیدهایی که از کلام مقام معظم رهبری درباره محیط زیست شکوفا شد

گروه سلامت: مدیر دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان و فعالان عرصه محیط زیست را بهترین عیدی محیط زیست ایران خواند.

محمد درویش، مدیر دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دیدار مقام معظم رهبری با فعالان و مسئولان محیط زیست در هفته منابع طبیعی و درختکاری را عیدی بزرگ رهبر معظم انقلاب به خانواده محیط زیست ایران خواند.

وی عنوان کرد: بیانات معظم‌له در رابطه با وضعیت محیط زیست و حفاظت و حراست از منابع طبیعی راه‌گشا، امید بخش و شورآفرین است.

درویش با بیان اینکه در تاریخ ایران سابقه نداشته است که عالی‌ترین مقام مذهبی، حکومتی و سیاسی کشور با گروهی از افراد که صفت مشترک آنها طرفداری از محیط زیست است دیدار داشته باشند، لذا می‌توان روز 17 اسفند و روز دیدار فعالان محیط زیستی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را نقطه مهم و منحصر به فردی در تاریخ محیط زیست ایران خواند.

نگرانی های محیط زیستی در عالی‌ترین سطح کشور مطرح است
درویش با اشاره به حمایت قاطع مقام معظم رهبری از فعالیت‌های زیست محیطی اظهار کرد: این دیدار و حمایت قاطع مقام معظم رهبری از فعالیت‌های زیست محیطی نشان از این دارد که نگرانی‌های محیط زیستی در عالی‌ترین سطح حکومت مطرح است و ایشان نشان دادند که در این زمینه کاملا آگاه بوده و به جزئی‌ترین مسائلی که در صحنه محیط زیست ایران در حال رخ دادن است، اشراف دارند.

این مدیر ارشد سازمان حفاظت از محیط زیست ایران ادامه داد: درخواست رهبر فرزانه جمهوری اسلامی از مسئولین حکومتی این بود که با تلاش خود و کم کردن ملاحظات، حداکثر قدرت خود را برای حمایت و صیانت از موجودیت محیط زیست کشور به کار برند.

امید در دوستداران محیط زیست ایجاد شد

وی با بیان دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با زمین‌خواری و کوه‌خواری و امید ایجاد شده در دل دوستداران محیط زیست، عنوان کرد: ایشان به درستی اعلام کرد که معضل و بحران عمده زیست محیطی کشور تنها زمین‌خواری نیست، بلکه قدرت‌سالارانی‌اند که در حال کوه‌خواری هستند، این تأکید مقام معظم رهبری همه دوستداران محیط زیست را امیدوار کرد که با توجه به اراده‌ای که در سطح عالی کشور و حکومت وجود دارد دیگر شاهد جنگل‌تراشی و کوه خواری به بهانه‌های مختلف، تغییر کاربری اراضی ملی و همه مشکلاتی که سبب افت توان اکولوژیکی کشور می‌شود، نباشند.

این فعال محیط زیست به حمایت حضرت آیت الله خامنه ای از سازمان حفاظت از محیط زیست کشور اشاره و اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری سازمان محیط زیست یک نهاد حاکمیتی است. بیان این جمله سبب شد تا نگرانی‌هایی در رابطه با انحلال سازمان محیط زیست در آستانه نوروز به دلیل پیشنهاد چند نماینده مجلس از بین رفته و اقتدار این سازمان افزایش یابد و بتواند با اقتدار و قدرت بیشتری از هرگونه حرکت مخربی که توان اکولوژیکی کشور را به خطر می‌اندازد، جلوگیری کند.

تأکید رهبر معظم انقلاب بر آموزش محیط زیستی به کودکان
وی همچنین به درک هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در رابطه با آموزش‌های بنیادین محیط زیستی به دانش آموزان اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری با درک درستی که در رابطه با آموزش محیط زیستی کودکان دارند، روی این مسئله تأکید و از وزارت آموزش و پرورش خواستند تا به فعالیت خود نسبت به اضافه کردن محتوای آموزشی محیط زیستی در کتاب‌های درسی سرعت دهد.

درویش همچنین ابراز امیواری کرد که با توجه به پیگیری تدوین سند ملی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری، کار تدوین این سند نهایی شود و نهادهای حکومتی نسبت خود را با محیط زیست بهتر بدانند.

مدیر دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست یادآور شد: سند ملی محیط زیست بیش از 12 سال است که متوقف مانده است؛ این امید می رود با تأکید مقام معظم رهبری کار تدوین آن به زودی نهایی شود.

captcha