برترين‌های مسابقات بين‌المللی قرآن تاتارستان شناخته شدند
کد خبر: 2230419
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹

برترين‌های مسابقات بين‌المللی قرآن تاتارستان شناخته شدند

گره فعاليت‌های قرآنی: با اعلام نتايج هشتمين دوره مسابقات بين‌المللی «تلاوت و حفظ قرآن كريم» كه در شهر «قازان»، پايتخت جمهوری تاتارستان، برگزار شد، برترين‌های اين دوره رقابت‌ها شناخته شدند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه منطقه اروپا، اين رقابت‌های بين‌المللی در رشته‌های قرائت صحيح و حفظ قرآن كريم به ابتكار مركز «تربيت حافظان قرآن كريم» دانشگاه اسلامی روسيه و با حمايت سازمان جهانی تربيت حافظان قرآن سازمان همكاری اسلامی و صندوق خيريه «نور قرآن» روسيه، سازماندهی و برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات بين‌المللی در رشته حفظ قرآن كريم «بلال عبدالخالق‌اف»، قاری 12 ساله داغستانی، مقام نخست اين رقابت‌ها را از آن خود كرد.
همچنين «محمدی محمدی‌اف» از تاجيكستان و «الدار ثابت‌اف» فارغ‌التحصيل مركز تربيت حافظان قرآن دانشگاه اسلامی روسيه، نيز به ترتيب مقام‌های دوم و سوم رشته حفظ قرآن كريم را به دست آوردند.
علاوه بر اين در رشته قرائت صحيح قرآن كريم «صنعان قلی‌اف» از جمهوری آذربايجان، «علی شير رازق‌اف» از جمهوری تاجيكستان و «زيارت‌شاه داوداف» فارغ‌التحصيل مركز تربيت حافظان قرآن دانشگاه اسلامی روسيه، مقام‌های اول تا سوم را كسب كردند.
لازم به ذكر است، اين مسابقات بين‌المللی در تاريخ سوم و چهارم آذرماه، با حضور 35 نفر از قاريان و حافظان كشورهای روسيه، قزاقستان، قرقيزستان، اوكراين، بلاروس، آذربايجان، ازبكستان و تاجيكستان در رده‌های سنی 11 تا 74 سال برگزار شد.
captcha