بصیرت حضرت زینب(س) او را در زمره شهدای کربلا قرار داد
کد خبر: 1470179
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
مدرس حوزه علمیه قم:

بصیرت حضرت زینب(س) او را در زمره شهدای کربلا قرار داد

گروه اجتماعی: بصیرت، معرفت و معنویت همراه با عقلانیت، سه ویژگی مهم برای حضرت زینب(س) است که او را در زمره شهدای کربلا قرار داد، این بانوی بزرگ اسلام توانست حق و تکلیف را درست تشخیص داده و کربلا را با رسواسازی باطل و ظالمان، زنده نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین قادری، از مدرسان حوزه و دانشگاه قم در مراسم عزاداری محرم که شامگاه سه‌شنبه، 13 آبان در دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، در تشریح ابعاد شخصیتی حضرت زینب کبری(س) و نقش کلیدی و حیاتی ایشان در واقعه کربلا گفت: در وجود مقدس آن حضرت نکات پررنگ و نورانی وجود دارد که با وجود این‌که ایشان از شهدای کربلا نیست ولی شخصیت وجودی او با شهیدان کربلا گره خورده است؛ لذا بی وجود حضرت زینب(س) نمی‌توان واقعه کربلا را تفسیر و تشریح کرد.

وی ادامه داد: سه ویژگی بارز و مهم از سایر ویژگی‌های ملکوتی و نورانی در ابعاد شخصیت حضرت زینب(س) وجود دارد که اولین ویژگی وجود معنوی همراه با عقلانیت است که در چهار سالگی از شخصیت ایشان بروز کرد که حضرت علی(ع) به‌خاطر این عقلانیت بر دستان او بوسه زد و او را زینت پدر دانست که به حق نیز ایشان زینت مسلمین نیز شد.

این مدرس حوزه علمیه قم اضافه کرد: دومین ویژگی معرفت بود که حضرت زینب(س) در دامن حضرت فاطمه زهرا(س) پیدا کرد و این معرفت به وجود امام زمان خود یعنی حضرت سیدالشهداء(ع) ارزانی داشت و همیشه در مسیر ایشان حرکت کرد.

حجت‌الاسلام قادری ادامه داد: سومین ویژگی حضرت زینب(س) بصیرت بود که او را در زمره شهدای کربلا قرار داد، چون توانست حق و تکلیف را درست تشخیص داده و کربلا را با رسواسازی باطل و ظالمان، زنده نگه دارد.

یادآور می‌شود، زیارت عاشورا و مراسم سینه‌زنی و مرثیه‌سرایی از دیگر برنامه‌های عزاداری امام حسین(ع) در دانشگاه علوم پزشکی لرستان بود.

captcha