آموزش قرآن به فرزندان موجب بیمه شدن آنها برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان می‌شود
کد خبر: 1441657
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹
عباس سلیمی:

آموزش قرآن به فرزندان موجب بیمه شدن آنها برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: استاد پیشکسوت قرآنی کشور اظهار کرد: خانواده‌ها بدانند که با آموزش قرآن به فرزندان خود باعث می‌شوند که آن‌ها را در برابر انواع تهاجمات فرهنگی دشمنان که در قالب جنگ نرم از طریق فضای مجازی و سایبری اعمال می‌شود، بیمه کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، عباس سلیمی، استاد پیسکوت قرآنی کشور پنجشنبه، 30 مرداد در مراسم افتتاح دومین شعبه مؤسسه قرآنی سفینةالنجاة اراک برگزار شد، گفت: کره زمین یک سیاره بسیار ناچیز و غیرقابل حساب در مجموعه منظومه شمسی است.

وی با بیان اینکه منظومه شمسی بخش بسیار کوچکی از کهکشان راه شیری است، اظهار کرد: تمامی این سیارات که میلیون برابر کره زمین است زیرمجموعه آسمان اول است و از آسمان دوم و عرش کسی خبر ندارد.

سلیمی با اشاره به اینکه کره زمین سهم بسیار ناچیزی از آفریده‌های خداوند است، ادامه داد: فقط یک بخش کوچکی از کره زمین قابل سکونت است که بیش از 7 میلیارد نفر در آن زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه قریب به اتفاق انسان‌های ساکن بر روی زمین مشرک و تنها اقلیتی از آن موحد هستند، افزود: از جامعه موحدان بخش بسیار کمی مربوط به مسلمانان است که در حدود یک میلیارد و 500 میلیون نفر است و در این جامعه نیز پیروان حضرت علی(ع) و شیعیان از همه کمترند.

سلیمی عنوان کرد: مشکل بزرگ پیروان حضرت علی(ع) نیز این است که همه آن‌ها با قران مأنوس نیستند و فقط عده قلیلی عاملان واقعی به قرآن هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مناطق مسکونی کره زمین و منطقه مسلمان‌نشین جای گناهکاران است، مطرح کرد: با این وجود خداوند مکان‌هایی را قرار داده که اجازه داده شده تا در آن مکان‌ها نام او برده شود.

سلیمی با بیان اینکه در آیه 36 سوره مبارکه نورآمده است؛ «فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ وَیُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ، در خانه‌‏هایى که خدا رخصت داده که قدر و منزلت آنها رفعت‏ یابد و نامش در آنها یاد شود در آن خانه‌ها هر بامداد و شامگاه او را نیایش می‌‏کنند»، مطرح کرد: از این‌رو مؤسسات قرآن نیز تکه‌ای از خاک خدا هستند که خداوند اجازه داده تا پرچم قرآن در آنها به اهتزاز در آید.

وی اضافه کرد: مفسر عالی قدر آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در تفسیر آیه مذکور می‌فرماید؛ «این بیوت فقط منحصر به خانه‌‌های روی زمین نیست و از دیدگاه دیگر منظور از بیوت حنجره حافظان و تالیان قرآن و در حقیقت خانه وجودی آن‌هاست».

سلیمی با بیان اینکه خداوند اجازه داده تا از وجود حافظان و قاریان قرآن نام او تلاوت شود؛ لذا تربیت این چنین افرادی از ارزشمندترین اقدامات مؤسسات قرآنی است، اظهار کرد: از این‌رو لازم است که مردم این منطقه بدانند که مرکزی افتتاح شده که عامل نزدیکی هرچه بیشتر آنها به خدا و تضمین‌کننده سعادت فرزندان آن‌هاست.

استاد پیشکسوت قرآنی در پایان، یادآور شد: خانواده‌ها بدانند که با آموزش قرآن به فرزندان خود باعث می‌شوند که آن‌ها را در برابر انواع تهاجمات فرهنگی دشمنان که در قالب جنگ نرم از طریق فضای مجازی و سایبری اعمال می‌شود، بیمه کنند.

captcha