۵۰ کانون فرهنگی در مساجد نهاوند راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 1421936
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

۵۰ کانون فرهنگی در مساجد نهاوند راه‌اندازی می‌شود

گروه اجتماعی: در حال حاضر ۵۰ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در نهاوند به‌صورت رسمی فعالیت می‌کنند که این تعداد با توجه به وجود ۱۸۵ روستا تا پایان سال به ۱۰۰ کانون افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، امامعلی عبدالملکی، فرماندار شهرستان نهاوند سه‌شنبه، سوم تیر در مراسم افتتاح طرح غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد شهرستان نهاوند گفت: از اولین روز حضور اسلام، مساجد مبنای تشکیل تمام فعالیت‌های مسلمانان و خاستگاه دین اسلام و مردم بوده است.

وی با تشکر از فعالیت خوب کانون‌های مساجد شهرستان نهاوند گفت: تعهد اجتماعی مدیران کانون‌های مساجد باعث شده فعالیت آن‌ها در استان نمود پیدا کند. همچنین در این شهرستان 80 درصد هزینه‌های مساجد از سوی مردم پرداخت می‌شود.

فرماندار نهاوند با اشاره به حمایت دولت از فعالیت‌های کانون‌های مساجد، تصریح کرد: در سال‌ جاری بیش از 400 میلیون ریال اعتبار برای کمک به برنامه‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در شهرستان اختصاص یافته است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی‌نیا، امام جمعه نهاوند نیز گفت: مدیران کانون‌ها باید با همکاری هیئت امنا و امام جماعت مساجد از ظرفیت این مکان‌ها استفاده کنند. ما باید خودمان را در برابر مسجد که امانت است مسئول بدانیم. لازم است جهت تربیت جوانان بهتر از پیش فعالیت کنیم و امروزه یکی از بهترین راه‌کارهای مبارزه با تهاجم فرهنگی و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان برگزاری کلاس‌های فرهنگی و هنری است.

فعالیت 70 هزار جوان همدانی در کانون‌های فرهنگی مساجد

هادی فیض‌منش، مدیر کانون‌های مساجد استان همدان نیز در این نشست گفت: بیش از 500 کانون مساجد با عضویت 70 هزار جوان در استان فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: شهرستان نهاوند به لحاظ کانون‌های مساجد یکی از پرکارترین و نمونه استان محسوب می‌شود و در خیلی از موارد فعالیت کانون‌ها آن به‌عنوان الگو و نمونه استان به سایر شهرستان‌های استان معرفی می‌شود.

مدیر کانون‌های مساجد استان همدان اظهار کرد: امسال برای تمامی کانون‌های مساجد استان اعتبار 6 میلیون ریالی برای فعالیت‌های تابستانی در نظر گرفته شده و این اعتبار به مرور به حساب کانون‌های مساجد واریز می‌شود.

فیض‌منش عنوان کرد: باید سعی کنیم کانون‌های مساجد را به مراکز آموزشی تبدیل کنیم تا بتوانیم از طریق آموزش جوانان و نوجوانان را مسجدی و درست تربیت کنیم.

captcha