ارسال 60 طرح نمایشی به دبیرخانه هشتمین جشنواره «ضامن آهو»
کد خبر: 1399984
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱

ارسال 60 طرح نمایشی به دبیرخانه هشتمین جشنواره «ضامن آهو»

گروه هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان از ارسال 60 طرح نمایشی با موضوع فرهنگ رضوی به هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی «ضامن آهو» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسین مرشدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با اعلام این خبر گفت: پس از برگزاری موفق هفت دوره این جشنواره در هرمزگان، هشتمین دوره به یمن همزمانی عددی با رویکرد گسترش فرهنگ رضوی و افزایش بهره‌مندی مخاطب برگزار می‌شود.
وی برپایی این جشنواره را یکی از مطالبات مردمی در حوزه هنر دینی برشمرد و افزود: هنرمندان کشور با استقبال بی‌نظیر خود در این دوره پس از اعلام و تمدید فراخوان جشنواره و با ارسال آثار خود بر این مهم صحه گذاشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مرشدی با اشاره به تنوع موضوع و خاستگاه آثار دریافتی اظهار کرد: خوشبختانه هم‌اکنون انتظار ما از فعالان حوزه نمایش کودک و نوجوان با توجه به سابقه هفت ساله جشنواره برآورده شده و توجه جامعه هنری به ابعاد وسیع رضوی و پرداخت‌های نو در این عرصه معطوف شده است؛ با توجه به تمدید مهلت دریافت آثار تا پایان فروردین‌ماه، پس از داوری، نمایش‌های منتخب جشنواره در نیمه اول خردادماه معرفی می‌شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، بیشترین آثار ارسالی را مربوط به استان‌های هرمزگان، خراسان رضوی، تهران، همدان، یزد، خوزستان، مازندران، اصفهان و دیگر استان‌ها  دانست و گفت: نمایش‌های منتخب در ماه‌های مرداد و شهریور سال جاری به مدت یک هفته در بندرعباس و شهرستان‌های هرمزگان به اجرای عموم گذاشته خواهند شد.
یادآور می‌شود، هشتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی «ضامن آهو» از جشنواره‌های موضوعی پرمخاطب جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع) است.

captcha