مربیان پرورشی شبهات ذهنی نوجوانان را پاسخگو باشند
کد خبر: 1381311
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
آیت‌الله شبستری:

مربیان پرورشی شبهات ذهنی نوجوانان را پاسخگو باشند

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به تبلیغاتی که از سوی غرب در جامعه رواج یافته و در ذهن جوانان ایجاد شبهه می‌کند، گفت: مربیان پرورشی باید با مطالعه و تحقیق به شبهات ذهنی دانش‌آموزان پاسخ دهند تا خطری که از این ناحیه نسل جوان را تهدید می‌کند،از بین برود.

به‌ گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، آیت‌‌الله‌ محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان امروز، 10اسفند در مراسم گرامیداشت تأسیس امور تربیتی، تأسیس این نهاد را در کامل کردن تزکیه و تعلیم در آموزش و پرورش بسیار مهم دانست و اظهار کرد: از آنجایی که کودکان و نوجوانان و جوانان وقت خود را بیشتر در مدارس و مراکز آموزشی سپری می‌کنند باید موضوع تربیت آن‌ها همپای مباحث علمی تقویت شود.
وی با تبریک به معلمان و مربیان پرورشی، شغل این تلاشگران تربیتی را ادامه دادن راه اولیا و انبیاء عنوان کرد که با محبتی الهی دانش‌آموزان را هدایت می‌کنند.
آیت‌الله مجتهدشبستری گفت: وظیفه اصلی انبیاء تزکیه و تعلیم است و معلمان باید این دو ویژگی را باهم داشته باشند و شهیدان بزرگوار رجائی و باهنر چون احساس خلأ کردند در آموزش و پرورش این نهاد را تأسیس کردند تا تربیت اسلامی کامل شود و این کار بسیار مهم و ارزنده‌ای بود.
وی با اشاره به برهان نظم اظهار کرد: تلاشگران عرصه تربیتی باید به نظم اهمیت ویژه‌ای قائل شوند چرا که نظم  امر تعلیم و تربیت را آسان می‌کند.
نماینده ولی فقیه دراستان با بیان اینکه امروز حملات رسانه‌های بیگانه به فرهنگ و هویت ایرانیان به خصوص جوانان و نوجوانان گسترده شده، گفت: باید امکان پاسخگویی به شبهاتی که این رسانه‌ها درذهن جوانان و نوجوانان ایجاد و القءا می‌کنند، فراهم شود.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از 96 نفر از پیشکسوتان و مربیان نمونه تربیتی تجلیل شد.

captcha