علمای اسلامی با تأکید بر اشتراکات، برای اقتدار مسلمانان تلاش کنند
کد خبر: 1360427
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳

علمای اسلامی با تأکید بر اشتراکات، برای اقتدار مسلمانان تلاش کنند

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف خراسان جنوبی گفت: وظیفه علماست که با تأکید بر اشتراکات، حول آن امت اسلامی را متحد و برای تأمین منافع مادی و معنوی و عزت و اقتدار مسلمانان تلاش کنند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، معاون فرهنگی - اجتماعی اداره‌کل اوقاف خراسان جنوبی امروز، 28 دی در جمع خبرنگاران گفت: دشمن گروه‌های تروریستی را به نام اسلام می‌سازد و آنها را در سرتاسر جهان توزیع می‌کند تا با اقدامات خود، مردم دنیا را که به اسلام علاقه نشان می‌دهند، از اسلام هراسان کند.



 وی با بیان اینکه که این شیوه از اقدامات دشمن امروز برای اغلب مردم شناخته شده است، تأکید کرد: علمای دینی باید بتوانند با درایت و هوشیاری، شناخت دوستان و دشمنان امت و نقشه‌ها و توطئه‌های آنان، امت مسلمان را هدایت و جهت‌دهی کنند، این وظیفه علماست که با تأکید بر اشتراکات، حول آن امت اسلامی را متحد و برای تأمین منافع مادی و معنوی و عزت واقتدار مسلمانان تلاش کنند.



معاون فرهنگی- اجتماعی اداره‌کل اوقاف خراسان جنوبی بیداری اسلامی را زیباترین جنبه وحدت امت اسلامی معرفی کرد و گفت: در این زمینه می‌بینیم که جنبش‌های مردمی در کشورهای مختلف در سطوح و ابعاد جدی در حال فعالیت هستند و بعضاً نیز نقش گسترده‌تر از دولت‌های ملی را در عرصه بین‌المللی بازی می‌کنند.



مؤمنی‌مقدم اظهار کرد: ملت‌های مسلمان سراسر جهان با تأسی از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و با تکیه بر قرآن و شعائر اسلامی، سرنوشت خود را از دست حاکمان وابسته به آمریکای سلطه‌گر جدا کرده و زیر پرچم انقلاب اسلامی در مسیر استقلال و آزادی گام برمی‌دارند.



وی با بیان اینکه هدف اصلی دشمنان اصل اسلام است، گفت: وجود تفرقه ‌بین مسلمانان دشمنان را در رسیدن به این هدف یاری می‌کند.

captcha