وحدت؛ ضروری‌ترین نیاز امت اسلامی در حال حاضر
کد خبر: 1360056
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۳
منتخب مردم ‌کهنوج، رودبار در مجلس اظهار کرد:

وحدت؛ ضروری‌ترین نیاز امت اسلامی در حال حاضر

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام امیری گفت: یکی از موانع اتحاد غفلت از مشترکات میان شیعه و سنی است این دو مذهب در بسیاری از مسائل اساسی و بنیادین اشتراکات فراوانی دارند در حالی‌که فقط به مسائل حاشیه‌ای و خارج از متن می‌پردازند.


حجت‌الاسلام محمد امیری، نماینده مردم کهنوج، رودبار، فاریاب، قلعه‌گنج و منوجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) شخصیتی بی‌نظیر است، گفت: پیامبر(ص) همواره مورد ستایش عرشیان و فرشیان بوده است و با تولد ایشان شاخص‌های بت‌پرستی شکسته شد و پایه‌های طاغوت فرو ریخت.



وی افزود: یکی از انگیزه‌های امام راحل از نامگذاری هفته وحدت آن است که اسلام با عنوان کامل‌ترین دین می‌تواند تمام نیازهای بشر را برطرف کند و متمدن‌ترین فرهنگ را به جامعه بشری ارائه ‌دهد.



نماینده مردم ‌در مجلس ‌عالی‌ترین و اصیل‌ترین دین را اسلام دانست و تصریح کرد: این باوری است که نخبگان و غیر‌مسلمان در سراسر جهان به آن اعتقاد دارند و بهترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به این تمدن واقعی و شناخت و معرفت به دین اسلام وحدت و انسجام جوامع سلامی است.



وی با بیان اینکه با سیری در تاریخ اسلام به این نتیجه می‌رسیم که در هر عرصه‌ای که مسلمانان توانستند به پیروزی دست یابند و پیشرفت کنند، اتحاد امت اسلامی وجود داشته است، خاطرنشان کرد: در پیدایش انقلاب اسلامی نیز وحدت شیعه و سنی به‌وضوح مشخص بود و تمام ایرانیان با ادیان مختلف تلاش کردند تا رژیم طاغوت را از میان بردارند.



نماینده مردم ‌در مجلس ‌گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس، 40 کشور با حمایت از رژیم بعث عراق علیه نظام جمهوری اسلامی متحد شدند اما وحدت و انسجام ایرانیان تمام توطئه‌های آنان را خنثی کرد.



حجت‌الاسلام امیری بیان کرد: ضروری‌ترین نیاز امت اسلامی در حال حاضر وحدت است زیرا استکبار جهانی به این نتیجه رسیده است تا هنگامی‌که این انسجام میان امت اسلامی وجود داشته باشد هرگز راه به جایی نمی‌برد.



استکبار جهانی؛ اصلی‌ترین مانع اتحاد امت اسلامی



امیری تصریح کرد: اصلی‌ترین مانع اتحاد امت اسلامی استکبار جهانی است آن‌ها با کودتاها و توطئه‌های مختلف سرمایه‌های ملی ما را به یغما بردند و با طرح دوستی با رژیم پهلوی منافع خود را تأمین کردند و هم‌ اکنون نیز با ایجاد تفرقه میان جهان اسلام مانع وحدت آن‌ها می‌شوند و کینه و دشمنی ‌میان امت اسلامی ایجاد می‌کنند.



نماینده مردم ‌در مجلس ‌اظهار کرد: یکی دیگر از موانع اتحاد غفلت از مشترکات میان شیعه و سنی است این دو مذهب در بسیاری از مسائل اساسی و بنیادین اشتراکات فراوانی دارند در حالی‌که فقط به مسائل حاشیه‌ای و خارج از متن می‌پردازند.



حجت‌الاسلام امیری عنوان کرد: یک گروه تکفیری که توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌وجود آمده و بر اساس تعلیمات آن‌ها عمل می‌کند به مسلمان‌کشی و جنایت علیه بشریت می‌پردازند و آن را یک افتخار بزرگ برای خود می‌داند اما هم‌اکنون زمان آن فرا‌ رسیده است که علمای اهل سنت و شیعه و تمام آزادی‌خواهان عالم جنایات تکفیری‌ها را محکوم کرده و اجازه قدرت‌نمایی به آن‌ها را ندهند.



وی خاطرنشان کرد: اما این گروه‌ها از ناحیه برخی مسلمانانی که در خواب غفلت به سر می‌برند، حمایت می‌شوند و ما باید این وحدت را در عمل نشان دهیم.

captcha