امام حسن(ع)، به شهادت تاریخ فردی شجاع و با شهامت بود
کد خبر: 1349755
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
حجت‌الاسلام روحانی‌فرد:

امام حسن(ع)، به شهادت تاریخ فردی شجاع و با شهامت بود

گروه خبرنگاران افتخاری/ حمیدرضا گل‌محمدی: مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ گفت: امام حسن(ع)، به شهادت تاریخ فردی شجاع و با شهامت بود و هرگز ترس و بیم در وجود او راه نداشت.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم روحانی‌فرد، مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در این مراسم که شب دهم دی‌ماه در حسینیه سالدوز کلا شهرستان سیمرغ برگزار شد، گفت: پیامبر اکرم(ص) به عنوان خاتم رسولان، تکمیل کننده بهترین الگو و اسوه برای تمام انسان‌ها در تمامی اعصار است و تنها راه سعادت و به‌روزی در گرو پیروی از دین مبین اسلام و سنت حضرت محمد(ص) است.



وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) افزود: پیشوای دوم، نه تنها از نظر علم، تقوی، زهد و عبادت، مقامی برگزیده و ممتاز داشت، بلکه از لحاظ بذل، بخشش، دستگیری از بیچارگان و درماندگان نیز در عصر خود زبانزد خاص و عام بود.



حجت‌الاسلام روحانی‌فرد تصریح کرد: وجود گرامی آن حضرت آرام بخش دل‌های دردمند، پناهگاه مستمندان، تهیدستان و نقطه امید درماندگان بود. هیچ فقیری از در خانه آن حضرت دست خالی بر نمی‌گشت.



مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ گفت: امام حسن(ع)، به شهادت تاریخ، فردی شجاع و با شهامت بود و هرگز ترس و بیم در وجود او راه نداشت. او در راه پیشرفت اسلام از هیچ‌گونه جانبازی دریغ نمی‌ورزید و همواره آماده مجاهدت در راه خدا بود.



یادآور می‌شود، در پایان این مراسم مداحان اهل بیت(ع) در رثای آن امام همام به مرثیه‌خوانی و سینه‌زنی پرداختند.

captcha