به گزارش ایکنا از هرمزگان، معصومه هوشمند، کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان دوشنبه ۹ اردیبهشت در جمع خبر نگاران، گفت: بازخوانی تغییر رویکرد و سیاستهای جامعه غرب به سوی نظام سرمایهداری نشان میدهد دنیای غرب برای آنکه به هدف اصلی خود یعنی «بازار» و نظام لیبرالی دست یابد در گام نخست تلاش کرد تا زنان را از خانه و خانواده جدا کند و نگاه آنان را به مسائل تغییر دهد.
وی افزود: موجهای نخست جنبش فمینیسم هم سرپوشی بود که دنیای غرب برای کشاندن زن به کارخانهها به عنوان نیروی کار ارزانقیمت از آن بهره گرفت.
کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: از سوی دیگر نگاه ابزاری به زن موجب شد تا وی به شکل یک کالا دربیاید و برای تبلیغ و ترغیب مردم به خرید بیشتر زنان محور تبلیغات کالاها و مصرفگرایی شدند. این چنین بود که دنیای غرب با خارج کردن زن از محیط خانه و خانواده هر چند توانست سیاستهای لیبرالیاش را اجرایی کند و به حداکثر توسعه اقتصاد و بازار دست یابد.
هوشمند ادامه داد: اما آمار و ارقام مرتبط با آسیبهای اجتماعی ناشی از کنار زدن زنان از نقشهای اصیل و فطریشان موجب شده تا بسیاری از متفکران دنیای غرب امروز پی به اشتباهات گذشته خود ببرند و بکوشند تا مسیر اشتباه گذشته را جبران کنند.
وی گفت: بنا بر همین است که امروز حتی موجهای تازهتر فمینیسم همچون موج چهارم بازگشت به عفاف را ترویج میکنند و گرایشهای معنوی و بازگشت به خانواده در دل دنیای غرب در حال تقویت است.
کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان تاکیدکرد: با چنین پیشفرضی بهتر دستمان میآید چرا امروز رسانهها به دنبال تغییر فضای ذهنی زنان در کشورهای آسیایی و آفریقایی از جمله در ایران هستند و چرا برنامههای تغییر سبک زندگی از مجرای رسانهها و به خصوص رسانههای جدید همگی بر محور زنان میچرخد.
هوشمند گفت: به بیان دیگر دنیای غرب به این نتیجه رسیده که برای حفظ اقتصاد لیبرالی و بازارهای جهانیاش آنهم در شرایطی که بهواسطه تغییر نگاه و رویکرد به سمت جریانهای معنوی موجب شده تا نتواند روی بازارهای داخلیاش حساب کند باید به دنبال بازارهای تازهای برای عرضه محصولاتش باشد در غیر این صورت چرخ کارخانههای تولید مواد مصرفی در دنیای غرب از گردش بازمیماند.
انتهای پیام